Labdien! Ar komunālo dienestu vienojos savā dzīvoklī nomainīt ūdens skaitītāju, jo bija beidzies derīguma termiņš. Skaitītājs atrodas tualetes telpā (atsevišķais īpašums). Kad darbinieks no komunālā dienesta sāka mainīt skaitītāju, tika salauzts ventilis un applūdināts dzīvoklis man un kaimiņam. Ventilis atrodas pirms skaitītāja, un tas ir atsevišķais īpašums. Darbinieks 20 minūtes neko nedarīja, lai mazinātu applūšanu, jo gaidīja avārijas dienestu. Man ir pretenzijas pret nekompetentu komunālā dienesta darbinieku un gribu no viņa saņemt kompensāciju, taču komunālais dienests darbinieka vainu neatzīst. Kādi dokumenti man būtu vajadzīgi, lai vērstos tiesā? Man ir foto, video ar applūdināto dzīvokli, avārijas dienesta akts un atbilde no komunālā dienesta. Paldies!
Skaidrojums par atsevišķā īpašuma un kopīpašuma jēdzienu ir ietverts līdzīga satura e-konsultācijā “Atbildība par zaudējumu nodarīšanu”.
Vēršam uzmanību, ka fakts par noslēdzošo vārstu (ventili), kas atrodas jūsu atsevišķajā īpašumā (tualetes telpā), pats par sevi vēl nenozīmē, ka tas pieder jūsu atsevišķajam īpašumam. Līdzīga situācija ir, piemēram, ar apkures sistēmu mājās, kur nav izveidota individuālās siltumenerģijas apgādes un uzskaites sistēma un kur apkures stāvvadi un sildelementi, atrodoties atsevišķajā īpašumā, ir attiecināmi uz mājas kopīpašumu, jo sildelementa nomaiņa nav iespējama bez apkures sistēmas noslēgšanas un iztukšošanas, t. i., bez iejaukšanās apkures sistēmas darbībā.
Tādējādi, lai saprastu noslēdzošā ventiļa piederību (atsevišķais vai kopīpašums), jānoskaidro, vai attiecīgā ventiļa nomaiņa ir iespējama, neiejaucoties mājas inženiertehnisko komunikāciju funkcionēšanā. Ja sabojātais ventilis ir atsevišķais īpašums, nav saprotams, kādēļ bija nepieciešams saukt avārijas dienestu, jo ūdens noplūdi atsevišķajā īpašumā var ļoti ātri pārtraukt, noslēdzot atsevišķajam īpašumam pienākošo ventili no stāvvada.
Ja tomēr esat izvērtējis noslēdzošā ventiļa piederību un uzskatāt, ka tas ir atsevišķais īpašums, tad jums ir jāvēršas pie komunālā dienesta ar rakstveida pretenziju, norādot uz lietas faktiskajiem apstākļiem un darbinieka nekompetenci, saņemot dienesta atbildi.
Ja jūsu rīcībā jau ir avārijas dienesta akts un komunālā dienesta atbilde, jums ir nepieciešams pierādīt zaudējumu apmēru (ar remonta uzņēmuma vai būvniecības eksperta sastādītu tāmi). Tad sadarbībā ar jūsu izvēlēto juristu, samaksājot ar tiesvedību saistītos izdevumus, būs jāsagatavo prasības pieteikums tiesai par zaudējumu atlīdzināšanu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!