2016. gada septembrī salīdzinājumā ar 2015. gada septembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,2 %),apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,3 %),kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,1 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 7,3 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,2 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 16,2 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,9 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2016. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,3 %. Apgrozījums krities mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,7 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,7 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,2 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,0 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,9 %).
2016. gada septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,8 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu
pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2016. gada janvāris-septembris %, salīdzinot ar
2015. gada janvāri-septembri |
2016. gada septembris %, |
||||
2016. gada |
2015. gada septembri |
||||
Pavisam mazumtirdzniecība |
101,8 |
99,2 |
100,5 |
||
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā |
99,9 |
100,3 |
98,2 |
||
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
103,0 |
98,7 |
101,6 |
||
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika |
98,1 |
102,2 |
99,7 |
||
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
107,9 |
95,6 |
97,4 |
||
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
101,4 |
102,0 |
107,3 |
||
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
105,6 |
96,3 |
109,1 |
||
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
112,1 |
97,2 |
111,3 |
||
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
107,1 |
98,8 |
106,2 |
||
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100,6 |
97,3 |
98,4 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".
Beate Danusēviča
Informācijas un komunikācijas daļa