DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. oktobrī, 2016
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Septembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,5 %

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2016. gada septembrī, salīdzinot ar 2015. gada septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,8 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 1,6 %.

2016. gada septembrī salīdzinājumā ar 2015. gada septembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,2 %),apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,3 %),kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,1 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 7,3 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,2 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 16,2 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,6 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,9 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,3 %. Apgrozījums krities mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,7 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,7 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,2 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,0 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,9 %).

2016. gada septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada janvāris-septembris %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri-septembri
(kalendāri izlīdzināts)

2016. gada septembris %,
salīdzinot ar

2016. gada
augustu
(sezonāli izlīdzināts)

2015. gada septembri
(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,8

99,2

100,5

  mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

99,9

100,3

98,2

  mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

103,0

98,7

101,6

    mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

98,1

102,2

99,7

    informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

107,9

95,6

97,4

    metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,4

102,0

107,3

    kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

105,6

96,3

109,1

    apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

112,1

97,2

111,3

    farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

107,1

98,8

106,2

    autodegvielas mazumtirdzniecība

100,6

97,3

98,4

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".

Beate Danusēviča
Informācijas un komunikācijas daļa

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI