VIEDOKĻI
>
Par Latviju. Par Tevi Latvijā.
TĒMAS
05. oktobrī, 2018
Lasīšanai: 7 minūtes

Ar tehnoloģijām vairs nepārsteigsi, pārsteigt var ar izcili labu attieksmi

LV portālam: JĀNIS PALKAVNIEKS, “Draugiem Group” runas vīrs; GUNITA KULIKOVSKA, “Vividly” dibinātāja un vadītāja; RAITIS PURIŅŠ, “Printful” Mārketinga nodaļas vadītājs; KĀRLIS ĶEZBERIS, "Taxify Latvia" vadītājs
Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

FOTO: Freepik

Iedvesmoties no starptautisko uzņēmumu līderu pieredzes un iepazīties ar jaunuzņēmumiem, kas cīnīsies par galveno balvu 10 000 eiro vērtībā, – šāda iespēja ir piektdien, 5. oktobrī, Latvijas Universitātes Biznesa inkubatora rīkotajā konferencē “Icebreakers`18”. Par izaicinājumiem ceļā uz panākumiem LV portāls aptaujāja konferences dalībniekus – trīs starptautisku Latvijas uzņēmumu pārstāvjus.

īsumā
  • Bizness var pastāvēt bez peļņas, bet nekādi bez daudziem vai vismaz viena klienta.
  • Ir jācenšas atšķirties ne tikai ar piedāvāto pakalpojumu vai produktu, bet arī ar kvalitāti un apkalpošanu.
  • Lielākais izaicinājums ir saprast un pieņemt, ka biznesā cilvēks un cilvēkfaktors ir būtiskākais.
  • Cilvēcīgums un spēja piedāvājumu pielāgot individuālām vajadzībām ir tas, ko sagaida nākotnes patērētājs.
  • Jārēķinās, ka jebkurš interneta bizness jau no pirmās dienas ir globāls bizness.

Iedrošināt jauniešus izpētīt līdz šim nepazīto biznesa iespēju daudzveidību visdažādākajās jomās, rosināt studentus būt ambicioziem un lūkoties pāri Latvijas robežām, lai stiprinātos pasaulē iegūstamajā pieredzē un zināšanās, – šāda ir “Icebreakers’18” filozofija.

Jauniešu iesaistei uzņēmējdarbībā veltītā konference “Icebreakers`18” 5. oktobrī “People Work” Rīgas birojā pulcē spožākos prātus no tuvienes un tālienes, lai atklātu jaunāko par inovatīvām biznesa iespējām dažādās jomās. Uz forumu aicināti vairāk nekā 200 studenti, neatlaidīgi jaunuzņēmēji un biznesa entuziasti, lai dalītos pieredzē. Konferencē piedalās arī veiksmīgu starptautisku Latvijas uzņēmumu pārstāvji.

Jānis Palkavnieks

“Draugiem Group” runas vīrs

Bizness var pastāvēt bez peļņas, bet nekādi bez daudziem vai vismaz viena klienta. Līdz ar to, protams, klients ir pats svarīgākais. Izcili rūpējoties par savu klientu, peļņa noteikti būs, jo tikai apmierināts klients ir biznesa pamatā. Ir jācenšas atšķirties ne tikai ar piedāvāto pakalpojumu vai produktu, bet arī ar kvalitāti un apkalpošanu. Piemēram, pasaulē ir simtiem viedtālruņu zīmolu, bet veiksmīgi un atpazīstami ir tikai daži no tiem, jo klients zina, kāda ir šī produkta kvalitāte. Līdzīgi ir arī ar apkalpošanu – ja tā izdosies veiksmīga vienreiz, nākamreiz tas pats klients izvēlēsies pie tevis atnākt vēlreiz.

Tehnoloģijas un moderni risinājumi kļūst pieejami ikvienam, ar to vairs nepārsteigsi. Pārsteigt var ar izcili labu attieksmi pret darbiniekiem, kuri savukārt to nodos tālāk klientiem. Lielākais izaicinājums ir saprast un pieņemt, ka biznesā cilvēks un cilvēkfaktors ir būtiskākais.

Gunita Kulikovska

“Vividly” dibinātāja un vadītāja

Teksts

Uzņēmums nevar būt tikai naudas mašīna. Mūsdienās ir neiespējami atrast nišu, kurā jau nepastāvētu konkurence. Šādos apstākļos tikai ar produkta labajām īpašībām ir daudz par maz. Uzņēmumam jādomā ilgtermiņā, kā veidojas tā zīmols, ar zīmolu saprotot ikkatru darbību un mijiedarbību ar apkārtējo pasauli.

Lielākais izaicinājums biznesā ir būt īstiem – īstiem cilvēkiem, īstām attiecībām, īstam produktam – un pa īstam palīdzēt savam klientam. Arī aiz katra klienta pretī stāv cilvēks. Cilvēcīgums un spēja piedāvājumu pielāgot individuālām vajadzībām ir arī tas, ko sagaida nākotnes patērētājs. Mēs gribam būs iesaistīti, gribam būs centrā un gribam ticēt, ka tas, par ko maksājam, ir īsts un no sirds.

Raitis Puriņš

“Printful” Mārketinga nodaļas vadītājs

Svarīgāk ir domāt par gala lietotāju – par viņa vēlmēm un par to, kā tava biznesa ideja var atrisināt kādu no viņa problēmām par saprātīgu atlīdzību. Un, ja šīs lietas pārklājas, tad neizpaliks arī biznesa peļņa. 

Sava uzņēmuma klientu nemēģināt meklēt tikai Latvijā, bet skatīties ārpus tās. Gan citur Eiropā, gan ASV jebkura tevis iedomātā biznesa mērķa grupa būs vairākas reizes lielāka par to, kāda tā ir Latvijā. Jāizpēta tirgus un jāmēģina uzlabot konkurenta piedāvājumu. Tāpēc nākotnē ir jārēķinās, ka jebkurš interneta bizness jau no pirmās dienas ir globāls bizness. Teju vairs nav nekādu šķēršļu, lai iepirktos jebkurā vietā pasaulē. Un jau no paša sākuma jābūt gatavam piedāvāt savu pakalpojumu klientiem visā pasaulē. Nākotnes patērētājam nebūs robežu.

Kārlis Ķezberis

"Taxify Latvia" vadītājs

Veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā būtu jābūt gan peļņai, gan arī piedāvātā produkta vai pakalpojuma gala lietotājam. Abi šie elementi nevar pastāvēt viens bez otra, jo, ja uzņēmums savas darbības centrā neizvirzīs potenciālo klientu, kas iegādājas un lieto konkrētos produktus vai pakalpojumus, tādējādi nesot peļņu, tā darbībai gluži vienkārši nebūs jēgas. Taču nedomāt par ieņēmumiem arī nav iespējams, jo tieši tas ir faktors, kas veicina uzņēmuma izaugsmi un palīdz nodrošināt panākumus nākotnē. Mūsdienās tirgū valda milzīga konkurence, kas nozīmē, ka atrast un, galvenais, arī spēt noturēt savu klientu ir diezgan liels izaicinājums ne tikai jauniem, bet arī pieredzes bagātiem uzņēmējiem. Taču uzskatu, ka pats galvenais šajā procesā ir izstrādāt labu, funkcionālu produktu vai pakalpojumu, kas ātri un efektīvi palīdz atrisināt klientu ikdienas problēmas.

Tāpat, protams, ir jāspēj domāt globāli, paplašinot darbības robežas. Tad klientu netrūks pat piesātināta tirgus apstākļos. Runājot pat biznesa vides izaicinājumiem, domāju, ka jebkura uzņēmēja galvenais pārbaudījums ir spēja rīkoties ātri un pielāgoties nemitīgi mainīgajām pasaules tirgus prasībām, vienlaicīgi to darot apdomīgi un tālredzīgi. Jaunas idejas ilgi nepaliks unikālas, taču jābūt uzmanīgiem ar to pareizu attīstību, jo arī unikālu produktu, rīkojoties pārsteidzīgi, var ātri vien nogremdēt. Nākotnes patērētāji, visdrīzāk, kļūs vēl prasīgāki un piesardzīgāki lēmumu pieņemšanā, un tā ir tendence, ar ko jārēķinās jebkuram uzņēmējam.

***
Šajā publikācijā paustais intervētās personas viedoklis un skatījums var nesakrist ar LV portāla redakcijas nostāju. Ar LV portāla redakcionālo politiku var iepazīties šeit.
Labs saturs
4
Pievienot komentāru
Konkurēt par kvalitāti, nevis nodokļiem. Saruna par Latvijas attīstības scenārijiem
Baltijas valstīm nevajadzētu savstarpēji konkurēt par nodokļiem, bet tā vietā vienoties par līdzīgām nodokļu likmēm, kā tas ir Ziemeļvalstīs, izņemot Islandi. Šīs valstis sacenšas par pavisam citām lietām – infrastruktūras, cilvēkkapitāla kvalitāti u. tml. Arī Baltijas valstīm būtu nepieciešams draudzīgi konkurēt par kvalitāti, nevis nodokļiem.
Daunis Auers
Latvijas stratēģijas un ekonomikas risinājumu institūta (domnīcas “LaSER”) valdes priekšsēdētājs, Latvijas Universitātes profesors, Eiropas un Baltijas valstu politikas, politisko risku un ekonomikas konkurētspējas pētnieks
Pirms 6 dienām, Politika

LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI