DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
12. decembrī, 2017
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Sakārtos administratīvās atbildības piemērošanu par aviācijas regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Likumprojekts “Likumā par aviāciju” sakārtos administratīvās atbildības piemērošanu par aviācijas nozari regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem.

Likumprojekts, kuru akceptēja Ministru kabineta sēdē 12.decembrī, definēt un diferencē administratīvo pārkāpumu sastāvus, nosakot par tiem piemērojamo sodu apmēru minimālās un maksimālās robežas, kā arī nosaka institūcijas, kuru kompetencē ir veikt  administratīvo pārkāpumu procesu aviācijas jomā.

Likumprojektā minētie administratīvie pārkāpumi un soda sankcijas pamatā ir pārņemtas no Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa (APK).

Ievērojot informatīvajā ziņojumā "Nozaru administratīvo pārkāpumu kodifikācijas ieviešanas sistēma" norādīto attiecībā uz nozaru speciālo likumu grozījumu izstrādāšanas kārtību, likumprojektā no kodeksa pārņemtās pārkāpumu normas ir apkopotas pantos pa jomām.

Kodeksa 112.pantā minētais pārkāpums bija vērsts tikai uz fizisko personu. Taču laika gaitā tiesiskais regulējums aviācijas drošības jomā ir mainījies un pilnveidojies. Grozījumi paredz, ka pie atbildības saucama juridiskā persona, jo, piemēram, lidostas ekspluatantam un gaisa pārvadātājam ir jānodrošina tāda drošības kontrole, kas izslēdz iespēju fiziskajām personām kļūt par pārkāpējiem.

Kodeksa 114.5 panta otrajā daļā paredzētās sankcijas apmērs par noteikto prasību neievērošanu attiecībā uz piekļuves kontroles vai drošības pārbaudes nodrošināšanu civilās aviācijas objektam ir pārāk zems, salīdzinot ar iespējamām sekām, kas var iestāties šāda pārkāpuma gadījumā. Piemēram, ja oficiālais kravu aģents nenodrošina gaisa kuģī nododamās kravas atbilstošu aizsardzību, tai var piekļūt nepiederošas personas, kas var kravā ievietot kādu bīstamu vielu vai priekšmetu, tādējādi radot draudus gaisa kuģu lidojuma drošumam. Ņemot vērā minēto, ir paaugstināts sankcijas apmērs.

Tāpat likumprojektā papildus ir paredzēta atbildība par militāro lidlauku un militārās aviācijas poligonu darbības drošībai potenciāli bīstamu objektu būvniecību, ierīkošanu vai izvietošanu bez Aizsardzības ministrijas atļaujas un nav klasificēti kā patvaļīga būvniecība.

Kā arī likumprojekts paredz atbildību par tādu normatīvo aktu nepildīšanu, kuri paredz ziņot, analizēt un veikt turpmākos pasākumus attiecībā uz atgadījumiem civilajā aviācijā.

Tā kā līdz šim bija noteikti nesamērīgi zemi sodu apmēri civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma jomā, likumprojektā paredzēts tos paaugstināt līdz 20 procentiem no maksimālie sodu apmēri par administratīvajiem pārkāpumiem civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma jomā.

Administratīvo procesu par pārkāpumiem civilās aviācijas jomā pamatā veic CAA, taču,

lai nodrošinātu efektīvāku uzraudzību pār vispārējās aviācijas gaisa kuģu lidojumiem Latvijas teritorijā, likumprojektā paredzēts, ka administratīvo pārkāpumu procesu par atsevišķiem likumprojektā ietvertajiem pārkāpumiem veic gan CAA, gan Valsts robežsardze.

Tāpat likumprojekts nosaka, ka administratīvo procesu par pārkāpumiem militārās aviācijas jomā veiks Militārā policija, nevis kā līdz šim ar to nodarbojās pašvaldību administratīvās komisijas.

Administratīvo procesu par pārkāpumiem civilās aviācijas pasažieru tiesību aizsardzības jomā veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Administratīvo procesu par pārkāpumiem civilās aviācijas sabiedriskās kārtības jomā veic Valsts policija.

Likumprojekts vēl jāakceptē Saeimā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI