DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
26. maijā, 2017
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Ekonomikas ministrija noslēgusi līgumu par konsultāciju pakalpojumu sniegšanu par dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora akciju iespējamo iegādi valsts īpašumā

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Ekonomikas ministrija ir parakstījusi līgumu ar konsultantu konsorciju viena no pasaules vadošajiem finanšu konsultantiem Rothschild vadībā par konsultāciju pakalpojumu sniegšanu lēmuma pieņemšanai un iespējamā darījuma organizēšanai par dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS “Conexus Baltic Grid” akciju iespējamo iegādi valsts īpašumā. Konsorcijā ietilpst arī Porta Finance, Deloitte Czech un advokātu birojs TGS Baltic.

Konsultantu piesaistes mērķis ir atbilstoši starptautiski atzītai praksei sagatavot kvalitatīvu un pilnvērtīgu informāciju, kas ir nepieciešama Latvijas valsts interesēm atbilstošākā lēmuma pieņemšanai par iespējamās AS "Conexus Baltic Grid" akciju iegādes valsts īpašumā lietderību.

Lēmums par iespējamo  dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" akciju iegādi Latvijas valstij ir jāpieņem, ņemot vērā to, ka valstij ir dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora akciju pirmpirkuma tiesības, kā arī ņemot vērā Enerģētikas likuma 111. panta 2. daļas prasības, atbilstoši kurām, lai nodrošinātu pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora neatkarību, savas AS "Conexus Baltic Grid" akcijas ir jāpārdod tiem akcionāriem, kuri ir saistīti ar dabasgāzes ražošanas un tirdzniecības darbībām un elektroenerģijas ražošanas un tirdzniecības darbībām, vai ietilpst vertikāli integrēta dabasgāzes apgādes komersanta vai vertikāli integrēta elektroapgādes komersanta sastāvā.

Kā ziņots, Latvijas valsts mērķis, lemjot par dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora akciju iespējamo iegādi, ir veicināt vienota Baltijas dabasgāzes tirgus izveidi, nodrošinot taisnīgus, tirgus attīstību un konkurenci veicinošus dabasgāzes infrastruktūras lietošanas nosacījumus tirgus dalībniekiem un patērētājiem ar ekonomiski pamatotām, pēc iespējas zemākām izmaksām.

Ņemot vērā, ka publiska iepirkuma izmantošana varētu skart būtiskas valsts ekonomiskās intereses un radīt kaitējumu šo interešu aizsardzībai, pamatojoties uz Publisko iepirkumu likuma 3. panta trešā daļas 2. punktu (likums spēkā līdz 2017. gada 1. martam), Ministru kabinets pieņēma lēmumu atzīt, ka šajā gadījumā konsultanta piesaistē nav piemērojams Publisko iepirkumu likums.

Ekonomikas ministrija vērš uzmanību, ka detalizētāka informācija par konsultāciju darba uzdevumiem un atlīdzības apjomu ir komerciāli jūtīga un tai ir jānodrošina pieejamības ierobežojumi, jo var tikt izmantota kā darījumā iesaistīto pušu nodomus raksturojoša, un var tikt interpretēta kā akciju vērtību ietekmējošs faktors, kas potenciāli var ietekmēt darījuma norisi. Balstoties uz šiem apsvērumiem, šobrīd nav atklājama arī konsultantu pakalpojumu cena.

Ir jāņem vērā arī apstāklis, ka Latvijas valsts interesēs ir nodrošināt pēc iespējas prognozējamāku, stabilu un tiesisku vidi ārvalstu investīcijām, tāpēc, atbilstoši labas starptautiskās uzņēmējdarbības praksei, Latvijas valstij ir jāizvairās arī no rīcības, kas ir pretrunā ar vispāratzītiem starptautiskas uzņēmējdarbības labas prakses principiem un negatīvi ietekmē citu iesaistīto darījuma pušu tiesiski pamatotās intereses.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI