Piesakies tehniskajai apskatei – elektroniski
Rūpējoties par klientu ērtībām un paplašinot attālināti pieejamo pakalpojumu klāstu, ...
Ziņa"Lai investori vai institūcijas būtu ieinteresētas dot aizdevumu Latvijas ceļu remontdarbiem, tiem ir nepieciešama skaidri iezīmēta finanšu plūsma no kuras šo aizdevumu valsts atdos," uzsvēra KPMG Baltics pārstāvis Edgars Voļskis.
Tikai tad, kad būs panākta valsts autoceļu tīkla ilgtspējība, varēs izvērtēt un izvēlēties optimālo finansējuma struktūru.
Lai iezīmētu valsts autoceļiem plānoto finansējumu, tiek ierosināts atjaunot Autoceļu fondu, kurā novirza ieņēmumus no autoceļu lietošanas nodevas (vinjetes) un transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa ieņēmumus, kā arī akcīzes nodokļa naftas produktiem palielinājumu.
Pērn par vinjeti iekasēti 18. milj. eiro, bet no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa ieņēmumi sasniedza 84 milj. eiro. Ja akcīzes nodokli naftas produktiem palielinātu par 10%, tad papildus veidotos aptuveni 47 milj. eiro lieli ieņēmumi (pērn iekasēti 466 milj. eiro). Tas kopumā veidotu aptuveni 149 milj. eiro lielu finansējumu, kas atbilst pašreizējam valsts budžeta finansējumam valsts autoceļiem.
Konsultanti norāda, ka svarīgākais, paaugstinot akcīzes nodokli, ir nodrošināt procesa caurspīdīgumu, lai autovadītājiem, kuri maksās paaugstināto nodokli, nebūtu šaubu par samaksātā nodokļa izlietojumu.
Līdz 2004. gada 1.janvārim valsts un pašvaldības autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un rekonstrukcija tika veikta no valsts speciālā budžeta – Valsts Autoceļu fonda, kura galvenos ieņēmumus veidoja transportlīdzekļu ikgadējā nodeva un 50% akcīzes nodokļa ieņēmumi no naftas produktiem.
Kā iespējamos finansējuma avotus valsts budžeta un nodokļu sistēmas ietvaros konsultanti nosauca:
Savukārt kā papildu finansējuma avotu var izskatīt aizdevumu, kas var būt:
Runājot par maksas ceļu ieviešanu konsultanti norādīja, ka var uzskatīt, ka Latvijā jau ir maksas ceļi, jo kravu pārvadātāji maksā autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti.
Konsultanti uzsver, ka galvenais mērķis ir panākt Latvijas autoceļu tīkla ilgtspējīgu attīstību. Lai to nodrošinātu, ir jāizveido valsts autoceļu finansēšanas avots valsts budžeta ietvaros, un tikai tad, kad tas būs panākts valsts varēs izvērtēt un izvēlēties optimālo finansējuma struktūru, piesaistot arī finansējumu no citiem avotiem.
VAS Latvijas Valsts ceļi
Komunikācijas daļa
Ieteikt: | +0 | -0 |
Rūpējoties par klientu ērtībām un paplašinot attālināti pieejamo pakalpojumu klāstu, ...
ZiņaValsts kanceleja sadarbībā ar nozaru ministrijām apkopojusi būtiskākos jaunos tiesību aktus ...
SkaidrojumsCilvēki, kas biežāk lido ar “airBaltic” vai kādu citu aviosabiedrību, būs ievērojuši, ...
Tuvplānā 1Pēc pāris gadiem plāno palielināt biodegvielas īpatsvaru benzīnā un dīzeļdegvielā ...
ProblēmaZemgales plānošanas reģiona rīkotajās apmācībās par e-transportu sanākušie zinātāji un ...
TuvplānāLai iepazīstinātu ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem arī tos iedzīvotājus, kuriem nav ...
PRESES RELĪZESEiropas Komisijas ziņojumā[1] par Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu e-pārvaldes attīstības ...
PRESES RELĪZESNacionālie bruņotie spēki aicina augstāko izglītību ieguvušos ārstus, juristus un ...
PRESES RELĪZESTurpinot gandrīz gadsimtu senās pavasara apkārtējās vides sakopšanas un apzaļumošanas ...
PRESES RELĪZESValsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) rīcībā nonākusi informācija par ...
PRESES RELĪZESBruņinieku 41, | Tālr.: 673-106-75 |
Rīgā, LV-1011 | E-pasts: portals@lv.lv |
|