Pirms diviem gadiem sāku strādāt savā pirmajā darbavietā – mikrouzņēmumā. Tā kā tā bija pirmā darbavieta, īsti nezināju, kas, ko, kā jādara, tādēļ nezināju, ka pašam jāiesniedz algas nodokļa grāmatiņa elektroniski (arī darbā netiku par to informēta). Vai man var būt kādas problēmas saistībā ar to, ka neesmu iesnigusi algas nodokļu grāmatiņu? Vai man tagad jāizvēlas EDS sistēmā “saņemt algas nodokļu grāmatiņu” un jāiesniedz tā mikrouzņēmumā? Vai tas jādara tikai tad, ja sākšu strādāt citur vai vēl kādā darbavietā?
Mikrouzņēmumu nodokļa likumā noteikts, ka mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs, slēdzot darba līgumu, pretendentu rakstveidā informē, ka darba devējs ir mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs, ka mikrouzņēmuma darbinieka iedzīvotāju ienākuma nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas tiek noteiktas no mikrouzņēmuma apgrozījuma un ka mikrouzņēmuma darbiniekam ir tiesības brīvprātīgi pievienoties valsts sociālajai apdrošināšanai. Šo informāciju ietver darba līgumā.
Mikrouzņēmumu darbinieki algas nodokļa grāmatiņu neiesniedz. Mikrouzņēmuma darbiniekam Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) algas nodokļa grāmatiņas sadaļā “Galvenā ienākuma gūšanas vieta” spiedpoga “Iesniegt” būs neaktīva. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” nosaka: mikrouzņēmuma darbiniekam nav tiesību iesniegt grāmatiņu ienākuma gūšanas vietā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!