Labdien! IU īpašniece ir mirusi 29.07.2017. g., bet 03.07.2017. g. viņa uzsākusi sava uzņēmuma likvidāciju (ir pozitīvs Uzņēmumu reģistra lēmums un publikācija “Latvijas Vēstnesī”). 2018. g. janvārī mantinieki stāsies savās mantojuma tiesībās. Kā pareizi viņiem rīkoties šajā situācijā? Kas viņiem jādara? Paldies par atbildi!
Mantiniekiem obligāti ir jāinformē notārs, kurš ved attiecīgo mantojuma lietu, ka ir uzsākts individuālā uzņēmuma likvidācijas process, jo individuālā uzņēmuma mantu veido individuālā uzņēmuma īpašnieka manta.
Notāram jāiesniedz attiecīgais Uzņēmuma reģistra lēmums par uzņēmuma darbības izbeigšanu, likvidācijas procesa uzsākšanu un likvidatora iecelšanu. Ņemot vērā, ka likvidatoram ir jāveic normatīvajos aktos noteiktas darbības, piemēram, jāapmierina uzņēmuma kreditoru prasības, jānodod uzņēmuma dokumenti valsts arhīvam, jānovērtē uzņēmuma manta, jāsastāda likvidācijas bilance u. c., ir svarīgs apstāklis, vai par likvidatoru ir iecelts pats uzņēmuma īpašnieks (mantojuma atstājējs) vai trešā persona.
Nepieciešamības gadījumā, izvērtējot faktiskos lietas apstākļus, notāram būs jānodibina mantojuma aizgādnība, lai bāriņtiesas ieceltais mantojuma aizgādnis varētu turpināt uzsākto likvidācijas lietu.
Tātad Jums obligāti jāvēršas pie notāra, kura lietvedībā ir šī mantojuma lieta, lai, izvērtējot visus rīcībā esošos dokumentus un informāciju, Jūs varētu saņemt objektīvu konsultāciju turpmākai rīcībai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!