Labdien! Kādi dokumenti jāiesniedz UR, lai mainītu SIA valdes sastāvu (atbrīvotu no amata valdes locekli)? Kādas nodevas jāmaksā? Esmu vienīgais SIA īpašnieks un dalībnieks. Paldies!
Saskaņā ar Komerclikuma 210. panta pirmās daļas 4. punktu tikai dalībnieku sapulces kompetencē ir valdes locekļu ievēlēšana un atsaukšana. Savukārt atbilstoši Komerclikuma 224. panta pirmajai daļai dalībnieku sapulce ar savu lēmumu ievēlē un atsauc valdes locekļus. Tas nozīmē, ka sabiedrības vienīgajam dalībniekam ir jāpieņem lēmums par valdes locekļa atsaukšanu.
Ievērojot iepriekš minēto, lai reģistrētu izmaiņas valdes sastāvā, Uzņēmumu reģistrā ir jāiesniedz:
1) pieteikuma KR18 veidlapa, kuru paraksta valde;
2) dalībnieka lēmums, kuru dalībnieks paraksta ar drošu elektronisko parakstu vai arī parakstu uz lēmuma apliecina notariāli (pie zvērināta notāra vai pie Uzņēmumu reģistra valsts notāra, vai bāriņtiesā);
3) kvīts vai tās kopija, vai internetbankas maksājuma izdruka, vai informācija par valsts nodevas apmaksu – 18 eiro par pieteikuma izskatīšanu 3 darba dienu laikā vai 54 eiro par pieteikuma izskatīšanu 1 darba dienas laikā;
4) kvīts vai tās kopija, vai internetbankas maksājuma izdruka, vai informācija par publikāciju "Latvijas Vēstnesī" – 9,25 eiro.
Vienlaikus darām zināmu – ja izskatāmajā gadījumā dalībnieks atbrīvos vienīgo valdes locekli, tad dalībniekam ir jāpieņem lēmums arī par jauna valdes locekļa ievēlēšanu. Pretējā gadījumā atbilstoši Komerclikuma 314.1 pantam, ja sabiedrības valdei ilgāk par trim mēnešiem nav pārstāvības tiesību un sabiedrība triju mēnešu laikā pēc rakstveida brīdinājuma saņemšanas nav novērsusi norādīto trūkumu, tad sabiedrības darbību var izbeigt, pamatojoties uz komercreģistra iestādes lēmumu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!